Helistage meile : +372 7402 316

Hea teada

Kalli meditsiinilise abivahendi taotlemine

  • Kui saad, kavanda abivahendi taotlemine pikalt ette. Ära jäta kohtumist ettevõtetega ega dokumentide esitamist viimasele hetkele. Ettevõtete töökoormus suureneb komisjonieelsel ajal. Pikemalt ette kavandades on kergem leida kohtumiseks sobivat aega.
  • Varu aega ja kannatust, sest kalli abivahendi taotlemine on pikk protsess.
  • Paljudel meditsiinilisi abivahendeid valmistavatel ettevõtetel on igakuised maakondlikud vastuvõtud ja töötajad teevad koduvisiite üle Eesti.
  • Vajalik on kohtuda vähemalt kahe ettevõttega,kes pakuvad sobivat abivahendit, et valida toodete valikust sobivaim.

Miks on kohtumine vajalik?

  • Saate abivahendit proovida ning veenduda selle sobivuses.
  • Saate tutvuda ettevõtte tootevalikuga. Ettevõtete tootevalik on erinev ja uusi abivahendeid lisandub pidevalt.
  • Kogemus näitab, et telefonivestluses või meilis on keeruline täpsustada kõiki tähtsaid detaile, mis määravad toote sobivuse. Kohtumisel rääkides saavad asjad palju selgemaks.
  •   Komisjon eelistab hüvitise määramisel patsiendiga kohtunud ettevõtet.
  •   Saate võrrelda ettevõtete hinnapakkumisi ja valida enda jaoks parim.

Pärast komisjoni

  • Komisjon ei eralda abivahendit, vaid raha selle ostuks. Eraldatud summa eest võite osta abivahendi teile sobivast toodet pakkuvast ettevõttest üle Eesti.
  • Pärast tellija omaosaluse tasumist eraldab riik hüvitise määra.
  • Riigi osalus abivahendi eest tasutakse sotsiaalministri kehtestatud piirhinna ulatuses .

Kliendi õigused

  •   Kliendil on õigus valida ka sotsiaalministri kehtestatud piirhinnast kallim toode. Hinnavahe lisandub kliendi omaosaluse summale.
  • Kliendil on õigus võtta hinnapakkumine kõikidelt ettevõtetelt, kellel on Eesti Haigekassaga lepinguline suhe , sh ka neilt, kel puudub kohalik esindus või leping tellija asukohajärgse omavalitsusega.
  •   Komisjoni praktika näitab, et hüvitise määramisel on hinnast olulisem abivahendi vajaduse piisav põhjendus.
  •    Tehniliste abivahendite müümisel või laenutamisel soodustingimustel peavad ettevõtted tellijale tagama abivahendi sobitamise, kohandamise ning esmase kasutamise ja hooldamise õppe.
  •    Kui abivahend ei sobi või osutub kõlbmatuks garantiiaja jooksul, teeb ettevõte selle ümber teha või vahetab välja.
Scroll to Top